Thursday, May 21, 2009

Sweden and Finland

I miss Sweden and Finland so much right now. It's like I just woke up one day and "Boom" I just automatically started missing sweden and finland. I was questioning myself how come today? why do i miss these places So much right now? I've never had as strong feelings of "miss" as i have right now. I think its because A loooong hard(packed full of tests) year is coming to an end and now i realise summer's coming! I miss many things about sweden, all the people there. Everything! But I made a list out of the blue one day that I am going to share with you now. Its what i miss about finland. (really this was written in swedish)


I miss Finland

: Yummy finnish tomatos with salt on them.
:Playing cards late at night
:"mommens potatis" or greatgrammas potatoes.
: Playing a game thats like a mix of hide and seek and tag "burken"
: swimming in the sea
:fire in the firepit
: swimring games (badring(
: 3 rounds round the house. ( tre varv runt huset)
: Outhouse!
: gummy boat (gummibat)
:Bunkbeds!
: Clubroom
: Yummy licorice icecreams
: yummy juices
: "Halpi Hallen"
: flies and muskitos
: the "monster" game
: Wasalandia
:yummy strawberrys
:Slime!

and that completed my list! If you want an explanation on anything PLEASE coment!

7 comments:

Anonymous said...

Ha ha, du menar verkligen att du saknar flugorna och myggen?? :D
Jag tycker att det är så härligt att höra att du saknar Sverige och Finland - om O och jag får barn i framtiden hoppas jag att de också kommer att ha så starka band till Sverige!!
Stor kram från Puerto Rico - Desiree och Calle kommer imorgon!

Suzesan said...

Vilket fint längtans-inlägg. Hälig sommar fär barn det där men ven för vuxna:) När jag var liten lekte vi "Burken" till sena kvällen. När solen nästan gått ner och vi såg nästan ingenting:)

"Halpi Hallen" vet jag inte vad det är.

Snart får du resa dit. Till Sverige och Finland.
Grattis till att skolan snart är slut. Du har varit duktig förstår jag när jag läser det din mamma skriver. När slutar ni skolan för sommaren i Reston?
Have a nice weekend.

Hugs from me
/Susanne

Suzesan said...

*Härlig sommar för barn, men även för vuxna*

....ska det vara i den konstiga meningen:) Sorry K.

Jag slarvar när jag skriver och ibland när jag läser så ser jag inte felen förrän jag skickat:)
/Susanne

Keith said...

Really?! You miss the outhouse? :-) I'm sure you do miss Sweden and Finland since you will be going there soon. You will have so much fun!

Marianne said...

Jag kan skicka både flugor och mygg till dig om du vill : D Vi har alldeles för många!

Vet du när ni åker? Å vad härligt, att få ha sommarlov i Sverige och Finland. Rena drömmen faktiskt!

Kramar från Cous-Cous, Mums-Mums, Muffins och Marianne

Karolina(penguin luvr) said...

Petra, suzesan, marianne:
det ska bli sa rolit att åka till sverige och finland snart.vi aker den 27 juni.
jupp,jag saknar mygg.dass och allt :)
Marianne, jag är sa glad att du doppte katt ungarna till just dom namnen.
kram, karolina.

Keith:
YESSSSSS, can't wait, keith!

Anonymous said...

Näää...stackars dej! Men du kommer väl snart hit? Hoppas det...tänk positivt: Ju mer du längtar, desto roligare blir det när du kommer hit!

Pussar och kramar
//MA