Tuesday, May 12, 2009

Caterpillar game!


Hi again!! Today I am writing about yesterday. Yesterday was a pretty fun day. I went to the park and Madi(13 year old,7th grader), Sofia(twins with Omar,second grader), Omar(twins with Sofia, second grader) and Haley(first grader) were already there staring and playing with different shaped jars, I ran over and said hi and they all told me about the caterpillar game! The caterpillar game is when you find different caterpillars (since its "Caterpillar season" its not a hard job) and you bring a jar, put leaves in the jar and name the Caterpillar/s that you picked out. I picked out one that i found and named it "Joey" he was a small Caterpillar and then i found another big ,furry one that i named Candace(Candy for short.)I then pronounced Joey and Candace husband and wife. After a while i had to leave for tennis so I left the caterpillars with Sofia the Caterpillar "babysitter." When i came back i found out that Candace ran away...Oh well i never really liked that Candace anyways! So that's what happened at the playground yesterday!

14 comments:

Annika said...

Det är bra att det är så kul i parken, tycker jag....och sen har ni ju bäcken att leka vid också. KUL att ni har roligt.
ÄLSKAR!!

Taina said...

Vilken rolig lek! Den ska jag introducera för mina barn! Gulligt att du vigde dessa två trots att en smet, typ Runaway bride (med Julia Roberts).
Ha en fin dag!
Hälsningar från Taina I CT

Sara said...

Hej K-tjejen, vilken fin blogg du har, den ska jag kolla in många, många gånger!! Vilken tur för Kanka att du inte tog in larverna i huset, jag tror inte att hon skulle ha gillat det. Jag ska be Ebba kolla din blogg oxå. Älskar dig!!! Puss och kram från Sara

Marianne said...

Å du pratar flytande svenska! Det skulle jag ha anat, då behöver jag ju inte skriva på engelska till dig.

Jättefin blogg! Vad roligt att du också bloggar! Jag ska inte prova den leken för jag gillar inte larver något vidare. Candy visste inte vad hon gjorde som smet från Joey.

Massor av hälsningar från Marianne i Kairo, Egypten

Anonymous said...

Kul Karolina att du också skaffat en blogg! Jag visste inte att det fanns så många larver i Reston! I Puerto Rico har vi inga larver, men en massa ödlor (kommer inte ihåg om du såg några när ni var här?) men de är för snabba för att fånga!
Kram från Puerto Rico där det ÖSREGNAR!
PS Själv älskar jag sälar men pingviner är också söta.

Suzesan said...

Grattis Karolina till din nya blogg.

Jag brukar läsa och skriva hos din snälla mamma. Hon är duktig på att skriva.
Men nu läser jag din roliga berättelse om larverna.


Jag gillar grodor, men jag gillar inte larver så värst. Jag tycker de är lite läbbiga. Spindlar gillar jag inte heller:)

MEN pinviner är ju väldigt fina.
Jag tycker mycket om djur. Jag har fyra marsvin(Guineapigs) och en kanin.

Du är riktigt duktig på att skriva och berätta. Spännande.
Du är den yngsta bloggerska som jag har läst hos.
Det ska bli spännande att få läsa lite vad en ung tjej hittar på att skriva om. Vad duktigt du är. Go for it. Good Luck!

Jag bor på västkusten i södra Sverige och staden heter Halmstad. Den har Tre Hjärtan som stadsmärke.

Ha en bra dag
/Susanne

Inger said...

Hej Karolina,
Är en av din mammas bloggläsare från Sverige.
Nu har jag ytterligare en blogg att kolla in.
Kul att se vad en tjej i din ålder pysslar med.
Lycka till hälsningar från ett soligt och skönt
Sverige.

Bettankax said...

Hej Karolina!
Ska bli jätteroligt att kolla din blogg! Tycker inte speciellt mycket om larver men det låter som en kul lek.
Tittar in igen! Hej så länge.../Elisabeth

Kanka-mamma said...

hej!
Vill bara prova så här...
Mommy...testar lite...

Anonymous said...

Hej Karolina!Grattis till bloggen!
Jag hälsade Emma att du börjat så nu kommer hon snart att besöka dej :-)
Hej från Anette i Spånga

Saltistjejen said...

Jättekul med din blogg Karolina! Super!
Ska titta in här lite då och då.
Du är ju superduktig med kameran också så det kasnke blir en del bilder också så småningom? Jag tycker det är så himla skoj att du startat en egen blogg!
kram på dig!

StrandMamman said...

Lycka till med din blogg, Karolina, du har en jättebra start!! Själv brukar jag vara och läsa/kommentera på din mammas blogg. Hoppas få se dig på bloggträff i sommar! Kram!

Marianne said...

Hej Karolina! Jag har tre små söta kattungar som behöver döpas, du kan se dem på min blogg. Har du lust att göra det?

Kramar från Kairo!

Karolina(penguin luvr) said...

Taina:
Jo visst skulde de vara roligt om man kunde göra de med larvar! En bra barnfilm!! Kram!

Sara:
hej sara! Tack for att du vill lasa min blogg! Jo be ebba att kolla in! jag ska ochså göra ett svensk blogginlagg varje manad! Kram!

Marianne:
Japp jag pratar flytande svenska och det ar jag glad over! Larvar kan vara lite läbbiga speciallet nar man håller dom! Kram!


Petchie:
Jo larver kommer ofta efter en lang vinter! Nej jag tror inte att jag såg nagra odlar de hade varit väldight kul om jag hade sett det! Jag tycker ocksa sälar ar sota!! Kram!

Suzesan:
tack! Grodor tycker jag ocksa om! fast spindlar hatar jag! A va guulligt! de maste vara kul att ha sadar många djur! Jo och tack for att du läser bloggen! Kram!

Inger:
Jo tack for att du läser bloggen! Kram!

Bettankax:
Tack for att du kommer och tittar in! det ar en kul lek!! Kram!

Anette:
Tack for att du laste bloggen!! De skulde vara jatte kul om hon tittade in bloggen! Och kanske startade sin egen? Kram!

Saltistjejen:
tack for att du ska titta in bloggen! Ah säkert blir det bilder som kommerin pa bloggen snart!krma!


StrandMamman:
Tack!! Hoppas att se dej pa en blogg traff ocksa!! Kram!

Marianne: Hoppas du tycker om listan!! Kram!